.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انشقاق در اردوگاه اصلاح طلبان مازندران
با وجود آنكه تا آغاز انتخابات مجلس هشتم زمان زيادي باقي مانده است . اين روزها كه‌خيزش گروههاي سياسي هر روز داغ تر و انسجام بيشتري به خود مي گيرد.تجربه‌ي تلخ ...
انشقاق در اردوگاه اصلاح طلبان مازندران

با وجود آنكه تا آغاز انتخابات مجلس هشتم زمان زيادي باقي مانده است ،اما اين روزها كه‌خيزش گروههاي سياسي هر روز داغ تر و انسجام بيشتري به خود مي گيرد.
در اين ميان انشقاق وانشعاب در ميان گروههاي موسوم به اصلاح طلب مازندراني بيشتر شده است . تجربه‌ي تلخ گروههاي اصلاح طلب در انتخابات‌گذشته و عبرت آموزي عملكرد نادرست آنها در زمان حاكميت خود اين جريان را بر آن داشته تا تجربه اصولگرايان در انتخابات گذشته را سر لوحه بر نامه هاي خود قرار دهند، به همين منظور چراغ خاموش و با تاكتيك اصولگرايان در حال حركت هستند.
ليدر هاي گروههاي اصلاح طلب كه به دليل شكست هاي پي در پي اين گروه و عدم موفقيت آنان در زمان حاكميتشان ديگر در محافل سياسي آفتابي نمي شوند، پس از مدتها زبان به دهان گشودند وسخناني شنيدني را بر زبان مي آورند و اين گونه اظهار نظرات شان از پذيرش عدم عملكرد مناسب آنها در گذشته حكايت دارد.
گروههاي اصلاح طلب كه فكر مي كنند در انتخابات شورا توانستند نتايج موفقيت آميزي را به خود اختصاص دهند سعي در ايجاد يك فضاي ائتلافي بر آمدند كه باز هم همانند گذشته دچار تفرقه واختلاف و چند دسته گي در ميان خود شدند.
عدم ارائه يك ليست وكانديداي واحد در انتخابات رياست جمهوري نهم از سوي اصلاح طلبان كه شكست بزرگي را براي آنان به بار آورد اين گروه را بر آن داشته تا اين بار با ليستي مشترك به ميدان آيند ولي اختلاف سليقه و انسداد از دورن اين بار هم از ارائه ليستي مشترك در ميان آنها در استان مازندران جلوگيري مي كند .
البته در اين ميان توجه به اين نكته حائز اهميت است كه گروههاي اصلاح طلب در استان مازندران از كادر بندي مناسب و تشكيلات حزبي در ميان خود بر خوردار نيستند و در اين ميان تنها مي توان به حزب مشاركت وحزب اعتماد ملي اشاره كرد كه برخي فعاليت ها را به صورت پراكنده وغير منسجم در حال اجرا دارد .
سران حزب اعتماد ملي كه به خيال خود فكر مي كنند از اقبال عمومي بهتري در ميان مردم برخوردار هستند با تشكيل جلساتي سعي در ايجاد كادر سازي و عضو گيري ومعطوف كردن برنامه هاي خود به سمت اقشار مردم براي خود در استان مازندران هستند ولي تاكنون هيچ گونه تحركي از اين حزب تازه تاسيس ديده نشده است و به تازه گي نيز خبر از ايجاد اختلاف وتفرقه براي ارائه يك ليست واحد ومشترك براي انتخابات در ميان سران اين حزب در استان شنيده شده است .
يكي از سران اين حزب در استان مدتي پيش در گفتگو با خبرگزاري فارس با اعتراف به شكست َسنگين اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري، عدم تحقق وعده هاي داده شده از سوي اصلاح طلبان، پرداختن به كارهاي صرف سياسي، عدم ارائه يك ليست مشترك ، معرفي كانديداي واحد و اختلافات داخلي را از مهمترين دلايل شكست آنان در انتخابات پيشين رياست جمهوري عنوان كرد.
اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي كه در زمان آغاز به كار اين حزب در مازندران به عنوان مسئول اين حزب در مازندران بود توجه صرف اصلاح طلبان به گروههاي روشنفكر و دانشگاهي را از عوامل كاهش مقبوليت عمومي آنان در ميان لايه هاي زيرين جامعه دانست . وي كه در حال حاضر نماينده مجلس هفتم وعضو فراكسيون اقليت مجلس نيز است در آن گفتگو تاكيد كرده بود كه اصلاح طلبان تنها به طبقه روشنفكر ودانشگاهي جامعه توجه مي كردند واين امر با شعار هاي آنان مغايرت داشت .
اين نماينده مجلس اصلاح طلب مساله نقد از درون را يكي ديگر از مهترين مشكلات اين گروه در دوره هاي گذشته عنوان كرد . اصلاح طلبان استان مازندران كه بدون رهبران خود در حال كادر سازي براي انتخابات مجلس هشتم هستند همچنان مانند گذشته از اختلافات داخلي رنج مي برند.
برخي ديگر از اين چهره ها كه خود را از سران اصلاح طلب در مازندران معرفي مي كنند گاها در مقالاتي در برخي روزنامه هاي دوم خردادي بر عدم انسجام اصلاح طلبان در استان اعتراف مي كنند وسعي در انسجام بخشي و سازمان يابي و آگاه سازي همفكران خود دارند، اما آنقدر پذيرش شكست 3 تير84 براي آنها سخت وغير قابل هضم شده است كه حتي ديگر نمي خواهند نامي از سياست و انتخابات بر زبان بياورند .
آنهايي كه فكر مي كردند كه گردش روزگار براي هميشه به ميل آنها خواهد بود و فكر نمي كردند كه اين گونه خانه نشين شوند . يكي از اين اصلاح طلبان كه در دوره تصدي خود در سمتي حساس در استان نتوانست موفقيت لازم را كسب كند براي اولين بار پس از شكست در انتخابات در اظهار نظري تازه اصلاح طلبان را به عدم مهندسي نيروهاي اجتماعي و ايجاد شرايط مطلوب براي آنها محكوم كرده است .
او در سفارشي به همفكران خود نوشته است : اين بار بايد رداي رخوت و انفعال سياسي را از تن در آورند و آستين همت را براي در افكندن طرحي نو بالا زنند .
اما در اينجا سوالي پيش مي آيد : در زمان در دست داشتن دولت چه طرح نويي را در استان در افكنديد؟ در ميان اين گونه اظهار نظرات در آستانه انتخابات حضور برخي نشريات اصلاح طلب نيز در استان مازندران قابل تامل است .
اين نشريات كه با حمايت برخي از احزاب در حال فعاليت در استان هستند با چاپ مطالبي از برخي عناصر اصلاح طلب رانده شده سعي در معرفي مجدد آنان به مردم استان هستند. در اين ميان ويژه نامه روزنامه اعتماد ملي كه كمتر از يك ماه است كه با هدف كاملا حزبي فعاليت خود را در استان آغاز كرده در شماره اول خود با چاپ مصاحبه اي ازرحمانزاده يكي از چهره هاي اصلاح طلب كه آخرين سمت او استاندار زنجان بوده سعي در معرفي مجدد اين فرد در سطح استان دارند.
در اين ميان حزب كارگزان‌كه هيچ گونه تحركي از آن در چند سال گذشته در استان ديده نشده، در آستانه انتخابات احتمال انحلالش در مازندران نقل برخي محافل خبري شده است. سران اين حزب كه همانند ديگر گروههاي اصلاح طلب براي ارائه ليستي در انتخابات دچار مشكل شده اند در ميان خود دچار تنش هاي داخلي شده اند و امكان انحلال اين حزب در آستانه انتخابات قوت گرفته است .
همچنين شنيده شده كه برخي عناصر وابسته به حزب كارگزاران در مازندران جهت تبليغات رسانه اي به دنبال نمايندگي روزنامه تعظیل شده هم ميهن و چاپ ويژه نامه در استان هستند.
درميان اختلافات داخلي اصلاح طلبان مازندران بر سر ارائه ليستي مشترك در انتخابات مجلس هشتم در استان صحبت از آمدن يا نيامدن برخي چهره هاي اصلاح طلبي كه در راس هرم اصلاح طلبان كشور قرار دارند در حوزه هاي انتخاباتي استان مازندران به گوش مي رسد. اصلاح طلبان استان اختلافاتشان به جايي رسيده است كه برخي چهره هاي اصلاح طلب كشور قرار است به قول خودشان جهت انسجام بخشي به اين طيف وارد ميدان انتخابات شوند.
الهه كولايي نماينده مجلس ششم و عضو شوراي مركزي حزب مشاركت و مرتضي حاجي وزير سابق آموزش و پرورش دو اصلاح طلبي هستند كه به قول خودشان براي زنده نگهداشتن پرچم پايين آمده اصلاحات به مازندران مي آيند. همچنين در اين ميان خبر از حضور برخي استانداران مازندراني براي حضور در انتخابات مجلس از حوزه مازندران به گوش ميرسد. در اين ميان شنیده ها حاکیست : داود کشاورزیان استاندار سابق مازندران، تنها گزینه نامزدی اصلاح طلبان بویژه جبهه مشارکت در شهرستان های بهشهر و نکاء انتخاب شده است .
برخي منابع خبري داخل استان نوشته اند : اين كانديدا با سایر نامزدها از جمله رحمانی خلیلی نماینده چند دوره قبل مجلس، برزگر نژاد ،حسنی خورشیدی به تفاهم رسیده اند. دراین حوزه همچنين حضور شاعری چهره سرشناس اصولگرا و معاون وزیر کشور نيز قابل تامل است . اين طور كه مشخص است تئوريسين هاي اصلاح طلب به اين نتيجه رسيدند كه آتيش به مالشان بزنند و افراد خود در سطح وزرا و نمايندگان مجلس را به هراج بگذارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ایرانی 13 تير 1386
ما آخرش نفهمیدیم این سایت شمال نیوز چپه یا راست و دنبال چی میگرده و چی میخواد با این خبر تند اصلاح طلبان را زیر سوال بردند و اکثر خبرها مدیران دولت فعلی را زیر سوال میبرد. بهرحال آقایان شمال نیوز هدفتان را مشخص کنید.
نا شناس 13 تير 1386
بسیاری از این افراد نامبرده شده که آنها را رانده شده معرفی کرده اید
از نیروهایی ارزشی.انقلابی ومتدین هستند که جزء افتخارات استان مازندران
می باشند..مخصوصا آقای رحمانزاده که فردی متدین ونخبه ودارای سابقه
بالای اجرایی در استان وکشور میباشد.
نا شناس 16 تير 1386
دوست عزیز صرف داشتن سابقه مدیریتی و اجرایی بالا دلیلی برای لیاقت نیست چون در همین دولت در استانی که بنده دارم انجام وظیفه می کنم کسانی بعنوان مدیر منتصب گردیده یا می شوند که تا دیروز بعنوان کارشناس نیز کسی او نها را قبول نداشت. وقتی که در اثر تغییر دولت قرار است همه عوض شوند، باید گزارشی از عملکرد آنها و دستاوردهای استان در زمان مدیریتاونها به ملت و هم استانی ارائه گردد آنوقت به سابقه اجرایی او افتخار نمود اگر مدیران استان مازندران مدیر و دلسوز استان بودند وضع استان و مردم و بچه های تحصیل کرده این نبود که حالابعد از 29 سال انقلاب است. اگر کسی باشید که در بطن اقدامات و عملکرد مدیران و آشنا به ظرز فکر آنها باشید تازه متوجه می شوید ما در مقایسه با کشورهایی مدیرانش داعیه دین نیز ندارند هنوز اندرخم یک پس کوچه ایم حال آنکه آنهاهفت شهر عشق را پیموده اند. نویسنده مطلب آخر و یا هرکس دیگر و یا حتی خود آقایانی که از آنها بعنوان اصلاح طلبان(البته همانطور یکه خودشان متوجه نشدند اصلاح طلب یعنی چی وکی و ما ها نیز تعریف درستی از آن نه درجایی دیدیم و نه شنیدیم) یاد می شود بفرمایند بگویند در زمان مدیریت شان در استان چه خدمات ویژه ای ارائه کرده اند مشت نمونه خروار بیاورید کافی است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.